Упованіє моє - Отець, прибіжище моє - Син, покров мій - Дух Святий.
Тройце Святая, слава Тобі ! "
Сьогодні День СвятоЇ Трійці. Нині віра наша християнська отримала своє довершення. Крім Отця і Сина, посланий Господом нашим Ісусом Христом на Своїх учеників і апостолів і зішедший на них у вигляді вогнених язиків третя особа Святої Трійці - Дух Святий. Все, що є потрібне і необхідне людині, явилося, відкрилося нині їй. Все, що необхідне для спасіння, - дано нам. Погляньмо, що дає християнинові віра в Пресвяту Трійцю.
Упованіє, надія християнина - Отець. Рідний, простий батько любить своїх дітей, піклується про них, дбає про все необхідне для їхнього життя. Що ж належиться сказати про Отця нашого Небесного, Господа Бога? Його любов до нас незчислима, неомірна, неосяжна, безкінечна а, відповідно до такої Його любові такою є і турбота про нас всіх грішних. Тому беручи до уваги всемогутність Божу, можна повністю надіятися, що Бог - Отець наш не тільки хоче, але і може дарувати нам все необхідне для нашого щастя і благополуччя. Тому маючи такого Отця навіщо нам плакати, бути в жалобі, сумувати і печалитися, нарікати? Нічого подібного не повинно бути у нашому житті. Якщо ти в журбі, скорботі, нарікаєш, ремствуєш, буваєш невдоволений, то цим доказуєш ясно і переконано, що Господа Бога не рахуєш своїм Отцем, на Нього не надієшся і Йому не віриш. І насправді, якщо Бог - твій Отець, доведи це передовсім не словом, а ділом; покажи, що Він Бог,- твій Отець і надія твоя, не сумуй і не сумнівайся , не розчаровуйся в своїх діях, не турбуйся надмірно за свою земну долю : Бог бажає і у силі все зробити для тебе. Саме тому Ісус Христос і забороняє нам турбуватися про майбутнє, навіть про те, що буде завтра. Отець, повчає Христос, Сам піклується про вас і все вам дарує, що є необхідне для життя. Своїми сумнівами і страхами не ображайте Отця Небесного. Так навчає Христос. Тому, упованіє, надія ваша - нехай буде Отець Небесний, по істині Отець, а не по імені тільки.
Дальше, прибіжище, пристановище християнина - Син. Хоч, здається, для нас достатньо було б і любові Отця Небесного, проте нам дається ще раз такий самий рівноцінний дар; дається ще любов Сина, така ж велика і безкінечна, як і любов Отця. Син приніс Себе в жертву за нас і помер на хресті. Син викупив нас ціною крові Своєї; ми повинні належати Йому, слухатися Його голосу, сповняти заповіді, які Він дав нам у Своїй святій науці. "Я є шлях, істина і життя", сказав Ісус Христос, Син Божий," ніхто не приходить до Отця, як тільки через Мене". Це означає, не люблячи Сина не можна мати любов і Отця і користуватися нею. А любить Сина, згідно науки Христової, той, хто виконує заповіді Його, а відтак , ціллю нашого життя, основою прибіжищем наших дум і почуттів повинен бути Син і сповнення науки Його. Перед нами на вибір два шляхи і два пристановища : Син і заповіді Його, або світ і його спокуси. Вибирайте любе із цих двох, але тільки пам'ятайте, хто любить Сина і сповняє слово Його , той возлюблений буде Отцем Небесним і буде мати життя вічне, як про це засвідчує Ісус Христос(Ін. 14, 25), а " хто любить світ і спокуси його" в тому немає " - і не буде - "любові Отчої" і життя вічного, як про це свідчить апостол Іоан( 1 Іоан.2,15). А тому, дорогі мої, щоби отримати нам любов Отця, любімо Сина, Який возлюбив нас аж до смерті, смерті хресної. Саме тому, нехай буде прибіжищем, пристановищем нашим Син: завдяки цьому надійному пристановищу ми надбаємо любов Отця.
Накінець, покров християнина - Дух Святий. Крім любові Отця і Сина, нам дарована ще велика і безкінечна любов Духа Святого, Господа Животворящого. Хто має пристановищем своїм Сина, той буде мати покровом своїм і Духа Святого. Цю істину Христос виразив наступними словами :" якщо любите Мене, виконаєте Мої заповіді, Я умолю Отця і дасть вам другого Утішителя , Який буде з вами вовіки".(Ін.14,15,16); " Утішитель Цей, Дух Святий, Якого зішле Отець в Імя Моє, навчить вас усьому і нагадає вам все що Я говорив вам."(Ін.14,26). Цей Дух Святий, третя особа Пресвятої Трійці зійшов нині , в день п'ятдесятий по Воскресінню Христовому на святих учеників і апостолів Христових а через них і на всіх правдивих християн. Цей Дух Святий покриває нас, береже, зцілює, оживляє нас, наповнює радістю і веселістю серця наші. Все спасительне і корисне робить для нас Він. Коли забажаємо молитися Отцю всією душею і серцем, то і Сам Дух Святий буде клопотатися за нас перед Отцем невимовними словесами. Коли захочемо дотримуватися вчення Христового , то і сам Дух Святий прийде до нас у цій справі своєю всемогутньою допомогою, і тоді ярмо Христове стане для нас легким і приємним. Кожна добре діло і слово, кожна добра думка, кожне добре почуття - все це не від наших сил, а від Духа Святого.
Відповідно ми вибавлені від турбот, біди і розпуки упованієм , надією на Отця; поставлені на прямий і правильний шлях через прибіжище до Сина;
звільнені від тягот свого земного шляху співдією і провадженням Духа Святого;
і в кінці всього очікує нас вічне блаженне життя - Царство Небесне, яке готує нам Свята Трійця і куди прикликає Вона нас. І так, чого ж нам ще очікувати і шукати ? Покиньмо мирські турботи, пошуки земного щастя, переживання за свої немічні сили і можливості, всеціло віддаймо себе і своє життя Господеві Богу нашому, Пресвятій Трійці: Отцю і Сину і Святому Духові, Які мають любов між Собою і нас усіх безкінечно люблять. Як Трійця є Єдиний Бог, так і ми всі через взаємну любов свою і любов Божу до нас будьмо всі єдині в Господі Богу нашому. Хай буде одно Царство Отця і Сина і Святого Духа. Закличмо до Святої Тройці із глибини душі :"Тройце Святая - слава Тобі." Амінь.
Настоятель Ставропігійної церкви Успення
Пресвятої Богородиці м. Львова митр. прот. Ігор Бурмило